Om meer kinderen enthousiast te maken voor de handbalsport organiseert Kedingen elk jaar in oktober en april scholentoernooien voor de Wierdense basisscholen. Eén voor de groepen 7 en 8 en één mini-kaboutertoernooi voor de groepen 4.

Elk jaar doen er weer meer teams mee. De toernooien zijn op woensdagmiddagen. De scholen worden ter zijner tijd per e-mail uitgenodigd.

Data toernooien

Groep 7 en 8:
Volgt

Groep 4:
Volgt

Scholentoernooi voor groep 7 en 8

Spelregels voor groep 7 en 8

1. Een team bestaat uit 7 spelers. 6 veldspelers en een doelverdediger (keeper).
  2. Tijdens de wedstrijd mogen de spelers doorlopend gewisseld worden.
  3. Met de bal in de hand mag je niet meer dan 3 stappen lopen. Stuiteren (dribbelen) met één hand mag wel.
  4. Als de bal met twee handen hebt vastgehouden mag je niet voor de tweede keer gaan stuiteren.
  5. De bal mag je niet langer dan 3 tellen vasthouden.
  6. Je mag de bal niet naar je eigen doelverdediger (keeper) terugspelen.
  7. Alleen de keeper mag in de cirkel komen.
  8. Als de keeper de bal aanraakt en de bal gaat vervolgens over de achterlijn is het een inworp voor de keeper en geen hoekworp.
  9. Het is pas een doelpunt als de bal tussen de doelpalen helemaal over de doellijn is.

Reglementen groep 7 en 8

1. Er wordt gespeeld volgens het reglement van het Nederlands Handbal Verbond.
  2. De teams dienen 5 minuten voor aanvang van hun te spelen wedstrijd gereed te staan.
  3. Elk team moet begeleid worden door een leerkracht of begeleider van de betreffende school.Deze is verantwoordelijk voor het gedrag van zijn team en de supporters.
  4. Het dragen van sportschoenen in de sporthallen is verplicht.
  5. De speeltijd per wedstrijd bedraagt 10 minuten.
  6. Het eerstgenoemde team begint vanaf de tribune gezien links en heeft de beginworp.
  7. Per poule wordt een halve competitie gespeeld. De poulewinnaars gaan naar de finale. Bij de meisjes gaan de poulewinnaars door naar de finaleronde.
  8. De stand in de poules wordt opgemaakt door de behaalde wedstrijdpunten op te tellen. Overwinning= 2 punten, gelijkspel= 1 punt, nederlaag= 0 punten.
  9. Bij gelijk aantal punten beslist eerst de onderlinge wedstrijd en dan het doelsaldo en dan strafworpen.
  10. Bij gelijke stand in de finale wordt de wedstrijd met 5 minuten verlengd.
  11. Bij gelijke stand bij de verleninging worden strafworpen genomen.
  12. In gevallen waarin dit reglement niet voorziet beslist de wedstrijdleiding.

Scholentoernooi voor groep 4

Reglementen voor groep 4

1. Er wordt gespeeld volgens het reglement van het Nederlands Handbal Verbond
  3. Elk team moet begeleid worden door een teambegeleider van HV Kedingen of een leerkracht/ begeleider v/d school. Deze is verantwoordelijk voor het gedrag van de kinderen in het team en de supporters.
  4. Het dragen van sportschoenen in de sporthal is verplicht.
  5. De speeltijd per wedstrijd bedraagt 12 minuten.
  6. Per poule wordt een halve competitie gespeeld. De winnaars en de nummers twee uit de poule spelen een finale
  7. De stand in de poules wordt opgemaakt door de behaalde wedstrijdpunten op te tellen. Overwinning = 2 punten Gelijkspel = 1 punt Nederlaag = 0 punten
  8. Bij gelijk aantal punten beslist eerst de onderlinge wedstrijd en dan het doelsaldo en dan shout outs of strafworpen.
  9. Bij gelijke stand in de finale wordt de wedstrijd verlengd met 5 minuten.
  10. Bij gelijke stand na de verlenging worden shout outs/strafworpen genomen.
  11. In gevallen waarin het reglement niet voorziet beslist de wedstrijdleiding.

Spelregels voor groep 4

1. Een team bestaat uit 5 spelers. 4 veldspelers en een doelverdediger (keeper).
  2. Tijdens de wedstrijd mogen de spelers doorlopend gewisseld worden.
  3. Met de bal in de hand, mag je niet meer dan 3 stappen doen. Stuiteren/dribbelen met een hand mag wel.
  4. Als je de bal met 2 handen hebt vastgehouden, mag je niet meer voor de 2e keer stuiteren/dribbelen.
  5. Je mag de bal niet naar je eigen doelverdediger terugspelen.
  6. Alleen de keeper mag in de cirkel komen.
  7. Als de keeper de bal aanraakt en de bal gaat vervolgens over de achterlijn, is het een inworp voor de keeper.
  8. Het is pas een doelpunt als de bal tussen de doelpalen helemaal over de doellijn is. Het team waar de doelpunt net gescoord is, gaat dan de bal midden uit nemen.
  9. Als de bal uit het veld is gegaan, mag de tegenpartij de bal ingooien door de voet op de zwarte lijn te zetten.

Sfeerimpressie minitoernooi 2016