Voor de allerjongsten is er minihandbal. Spelenderwijs maak je kennis met de handbalsport. Je leert door het spelen van spelletjes om snel over te gooien, vrij te lopen, samen te spelen en te mikken. Zodat je later een goede basis hebt voor de handbalsport.

Wat doet Kedingen?

Naast de trainingen doen de miniteams mee aan de minihandbaltoernooien die worden gehouden in Hengevelde. Op kleine veldjes onder begeleiding van ouders, spelen we tegen de miniteams van andere verenigingen. De kinderen leren op deze manier om zich aan de meest basale handbalregels te houden, maar spelplezier en samen leren doelpunten maken, staat voorop. Zo zijn we niet alleen bezig met het spelen van spelletjes, maar spelen we regelmatig ook een echt wedstrijdje!

Trainingen

De trainingen staan geheel in het teken van het balvaardig worden en het leren samenspelen met andere kinderen. Dit gebeurt meestal door het spelen van verschillende spelletjes, want spelenderwijs leer je op deze leeftijd het meest. Soms lijken de spelletjes op het eerste gezicht helemaal niets met handbal te maken hebben, maar dragen ze toch bij aan de eerder genoemde doelen.

Het spel

Kinderen maken bij minihandbal langzaam kennis met het handbalspel, maar spelen nog niet echt volgens de volledige regels van zaalhandbal. Een scheidsrechter bij een toernooi is meer een spelleider en coach die wanneer hij iets affluit, direct uitlegt waarom hij fluit en zegt hoe het anders moet. De meest basale vergissingen worden gecorrigeerd (niet lopen, geen gevaarlijk spel, goed ingooien, etc.)