Trainingsweekend Jongens C1

Gisteren zijn de jongens C1 van Kedingen moe maar voldaan teruggekomen van een trainingsweekend in Groningen. Het was super! Het begeleidingsteam René, Sander, Maxime en Sanne is erg trots op de jongens die na een weekend bikkelen in de afsluitende wedstrijd op wilskracht ook nog de overwinning uit het vuur sleepte tegen de C1 jongens van gastheer V en S. In een erg leuke en spannende wedstrijd werd het 13-14 voor Kedingen. Heel knap gedaan!

Zaterdagochtend vroeg vertrokken de mannen met een busje dat door de firma Route Negen uit Enter voor een vriendenprijs ter beschikking was gesteld. In Groningen werd begonnen met aantal clinics in het kader van de Nationale Sportweek: Kung Fu, Fitness en Bootcamp. Heel intensief en erg leuk.

Na de lunch volgde de eerste zaaltraining waarbij met name de verdediging goed werd doorgesproken. Fris gedoucht toog het gezelschap vervolgens naar camping Stadspark waar werd gegeten en overnacht. Ondanks de vermoeiende dag had men nog voldoende energie voor een spel en de aansluitende chips en frisdrank rondom de vuurkorf.

Zondagochtend om half acht waren de eerste geluiden al weer te horen in de tent van de jongens. Prima op tijd want om 10:00 uur stond al weer een zaaltraining op het programma en er moest nog opgeruimd en ontbeten worden. Deze zaaltraining werd vooral besteed aan de aanval. Waarbij Maxime en Sanne, net als zaterdag weer een deel van de training voor hun rekening namen.

Na de lunch volgde de wedstrijd waar het hele weekend naartoe gewerkt was. Ondanks de eerste pijntjes kon iedereen het opbrengen om nog twee keer 25 minuten tot de bodem te gaan. Met veel beweging, goed samenspel, een prima keepende Wout en vooral een uitstekende verdediging werden de ook goed spelende jongens van V en S verslagen.

Een mooie afsluiting van een hartstikke leuk weekend!